ponedjeljak, 31. kolovoza 2015.

čuda Guđijeva 1916 god.(telepatija)

Sve je počelo tako što sam počeo da ČUJEM NJEGOVE MISLI.

Sedeo je mirno ništa ne govoreći. Posle izvesnog vremena čuo sam njegov glas unutar mene kao da je bio u grudima blizu srca. Postavio mi je određeno pitanje. Pogledao sam ga; sedeo je i smešio se.

...nanovo sam čuo glas G. u mojim grudima. Ovom prilikom, ne samo da sam čuo pi­ tanje VEĆ SAM I ODGOVORIO MENTALNO, G. je čuo i obavestio me o tome.

Čudesno je još uvek bilo jako daleko od završetka. Bilo je novih čudnih fenomena opet, kasno te večeri, »razgovarao« sam sa njim DOK SAM GA VIDEO u kupeu voza koji ga je nosio prema Moskvi.

Kasnije je usledio čudan period vremena, trajao je oko 3 nedelje. U toku tog perioda video sam »uspavane ljude«.

Uspenski - U potrazi za Cudesnim (poglavlje 13)

čovjek mora shvatiti da je u zatvoru

Vi ne shvatate sopstvenu situaciju. Vi ste u zatvoru. Sve što treba da želite, ako ste mudri, je da pobegnete. Ali kako pobeći? Potrebno je probiti tunel ispod zida. Sam čovek ne može učiniti ništa. Ali pretpostavimo da postoji deset ili dvadeset lju­di, ako rade na smenu, ako jedan pokriva drugog, tada mogu prokopati tunel i pobeći. 

Dalje, niko ne može pobeći iz zatvora bez pomoći onih ko­ ji SU RANIJE POBEGLI. Samo im oni mogu reći na koji način treba bežati, slati im alatke, pile, ili šta im je već potrebno. Zat­vorenik kada je SAM nemože stupiti u kontakt sa tim ljudima ni­ ti ih može uopšte pronaći. Potrebna je organizacija. Ništa se ne može postići bez organizacije. 

G. se kasnije često vraćao na primer »zatvora« i »bega iz zatvora« u svojim razgovorima. Ponekad bi započinjao razgovor time i tada bi njegova omiljena izjava bila da ako bi čovek ikada imao šansu bega iz zatvora tada pre svega mora SHVATITI DA JE U ZATVORU. Dok god to ne shvata, dok god misli da je slobodan, on nema nikakve šanse. Niko mu ne može pomoći niti ga osloboditi na silu, protiv njegove volje i njegovih želja. Ako je oslobođenje moguće onda će to biti rezultat velikog rada i ogromnih napora i pre svega, svesnih napora ka određenom cil­ju.

U Potrazi za Cudesnim (poglavlje2)

je li čovjek odgovoran za svoje postupke?

Uspenski: Može li čovek prestati da bude mašina?

Gurdjieff: A! To je pravo pitanje. Da ste takva pitanja postavljali češće, možda bismo negde i dospeli u našim razgovorima. Moguće je prestati biti mašina, ali za to je potrebno pre svega poznavati MAŠINU. Mašina, stvarna mašina, ne poznaje sebe i ne može poznavati sebe. Onog trenutka kad mašina spoz­na sebe, prestaje da bude mašina, barem prestaje da bude mašina tipa kakvog je bila ranije, i počinje da biva ODGOVORNA za svoje postupke.

Uspenski: To znači, po vašem mišljenju, da čovek nije odgovoran za svoje postupke?

Gurdjieff: ČOVEK (naglasio je ovu reč) je odgovoran. MAŠINA ni­je odgovorna.

U Potrazi za Cudesnim

petak, 28. kolovoza 2015.

najizvanrednije ljudsko biće

Gurđijev ... čak i sad, skoro trideset godina nakon njegove smrti, to ime za mene ima neku magiju. On je bez sumnje bio najizvanrednije ljudsko biće koje sam ikada sreo.
Robert de Ropp - Warrior´s Way

Gurđijevo predavanje - Ličnost i Suština

Guđijev je bio nevjerovatan!

Ropp: "On je sigurno bio jako čudan čovjek, taj gospodin Gurđijev."

Uspenski: "Čudan? On je bio nevjerovatan! Vi ne možete ni zamislitit koliko je Guđijev bio nevjerovatan."

Robert de Ropp - Warrior´s Way p.102

četvrtak, 27. kolovoza 2015.

spoj Orienta i Oksidenta (Gurđijev učenje) Istoka i Zapada

Denis Saurat: Zašto ste došli u Evropu?

Gurđijev: Zato što želim spojit mistični orientalni duh sa znantsvenim oksidentalnim duhom.

Želim stvoriti jednog novog tipa "sveca", koji sjedinjuje duh orienta sa tehnikom i metodologijom oksidenta.

Denis Saurat intervju sa Gurđijevom 18. Februar 1923

turska izreka u Belzebubovim razgovorima

U takvim slučajevima on ponekad kaže na turskom: 
"Duniam ishi, pakmazli pishi, geyann purnundah pussar eshahi dishi" 
što znači: 

"Svetovne sablazni liče na medenjake, a svako ko ih jede dobije magareće zube."

Sve i Svija. Belzebubovi razgovori s unukom


Die Welt-Geschäfte sind wie Honigkuchen, aus denen dem, der sie ißt, unbedingt ein Eselszahn wachsen muß.

The affairs of the world are like honey-cakes, and whoever eats them grows an ass's tooth.

srijeda, 26. kolovoza 2015.

jedina solucija za spašavanje svijeta je individualni razvoj

Objasnio je, da je nam historija već dokazala, da su takvi instrumenti kao sto su politika, religija i svaki drugi organizovani pokret koji tretira covjeka "u masi" a ne kao individualno biće podbacili.

Da će uvjek biti neuspješni i da je pojedinačan, jasan rast svakog individua u svijetu je jedina moguća solucija.

Fritz Peters - Boyhood with Gurdjieff (poglavlje 36) 
(Beelzebubovi razgovori, poglavlje 27)

da i ti negdje ne cekas spasenje od mene

I stalno misljah na tebe Gospode, i sa molitvom tebi sklapah obnoc oci svoje, i sa molitvom tebi jutrom ih otvarah kao sto se jutrom otvaraju projzori i dverji doma tvojega i mojega.
 
I stalno te cekah i nadah ti se stalno. Al Ti se ne pojavi niti mi se Ti obznani. Samo muk.

I rodi se sumnja u dusi mojoj sumnji nesklonoj da i ti negdi, ko ja ovdi, uzalud ne cekas spasenje od mene.

(duhovna poruka na stecku iz 1389 god., Kraljeva Sutjeska)

Nada Kolundzija svira Gurdjieff/de Hartmann muziku

Mulla Nassr Eddin u Belzebubovim Razgovorima

 U Gurđijevom glavnom djelu "Sve i Svija. Belzebubovi razgovori s unukom" ime Mullah Nassr Eddin-a se spominje preko 100 puta!

 Ja igra veoma malu ulogu, deluje ovde protivrečno u odnosu na osnovnu zapovest mog uvenog duhovnog učitelja Nasradina Hodže. Ta zapovest glasi: "Ne diraj u osinje gnezdo".


utorak, 25. kolovoza 2015.

Nasrudin Hodža izreke iz Gurđijevih susreta

 želim da već na samome početku ovog mog pisanija pokrenem nešto što bi naš svima dragi Mullah Nasrudin nazvao „suptilnim filozofskim pitanjem.“

Kada sam ovo shvatio, oko pola sata sam bio u stanju koje Nasrudin Hodža definiše rečima „do nosa se zagnjuriti u opanke“.

kako bi Nasrudin Hodža rekao, „kravlju suptilnost osećanja“.

u skladu sa vrlo razumnim i za život korisnim savetom našeg velikog Nasrudin Hodže, koji glasi: „Uvek i u svemu nastoj da postigneš ono što je istovremeno korisno za druge i prijatno za tebe samog.“

na um mi je asocijativnim putem pala jedna od izreka mudrog Nasrudin Hodže:
„U svakoj prilici u životu nastoj da spojiš lepo s korisnim.“

...neću raditi ništa ozbiljno, već da ću dobro jesti, puno spavati i čitati samo knjige koje se po stilu i sadržaju slažu sa duhom i karakterom Nasrudin Hodžinih priča.

spontano pada izreka našeg dragog Nasrudin Hodže, koja kaže:
„Ne tuguj zbog lepe kose s robijaševe glave!“

Ne mogu zato da nađem bolji izraz od Nasrudin Hodžinih reči koje su mi upravo pale na pamet: „E, nije nikakvo čudo ako najstarija usedelica u selu rodi zdravu ćerkicu onom lupežu od mule! Ali ako bi stenici iz posteljine izrasla slonovska glava  i majmunski rep, to bi stvarno bilo zapanjujuće!“

 Ova nepredviđena američka kriza me je, međutim, što bi Nasrudin Hodža rekao, bacila u tako „duboke opanke“ da danas jedva vidim nekakav zračak nade da se iz njih izvučem.

 moraću da se, dosledno svojim principima, podvijenog repa zavučem u, što bi Nasrudin Hodža rekao, „najdublje stare opanke koje je iko ikad nosio na smrdljivim nogama“.

ponedjeljak, 24. kolovoza 2015.

pravi smisao života

 Pravi smisao života je "razumijevanje". Sav život, svo iskustvo vodi ka "razumijevanju".
Gurđijev - the Meaning of Life

sav život je skriven u dizajnu

Kad bi neko pitao zašto se Gurđijev pred posjetiteljima predstavlja kao trgovac tepiha, on bi odgovorio:

"Zašto trgovac tepiha? Odgovor je jednostavan. Ja prodajem znanje. Sve se nalazi u ćilimima oko vas, sve. Čitajte! Sav život je skriven u dizajnu."
Paul B. Taylor - Gurdjieff. A New Life p.218

nedjelja, 23. kolovoza 2015.

u staro doba postajao je PRAVI BRAK

Rekao je da postoji nešto - neka vrsta veze koja je vrlo rijetko postojala u moderna doba - koja zaslužuje izraz "pravi brak";

da brak koji mi poznajemo nije ništa više sem legalizacije spolnih odnosa, i da su većina ljudi, muškarci i žene, seksualno motivisani i zbog toga imaju potrebu za promjenom, takve veze rijetko traju i obično završe razvodom. 

Rekao je da se ponekad dogode izuzetci od pravila - kada se razvije neka dublja, prava veza iz nečega šta je u početku bilo čisto seksualno, ali da se to desi vrlo rijetko.

četvrtak, 20. kolovoza 2015.

naše obrazovanje proizvodi cinike, čudake i drogeraše

U naše vreme obrazovanje prestaje kada je u starim vremenima počinjalo, a to je između 18 i 21 godine; idealističan period kada mladi čekaju nešto što će im dati više smisla životu nego što vide u ispoljavanjima oko njih. U ovom idealističnom periodu život je pun elektriciteta, ali nema nikoga da pokaže omladini šta da rade sa njim. Rezultat je da većina idealista postaju cinici, postaju čudaci, ili uzimaju drogu, ili idu u preterano zadovoljavanje u seksu; oni padnu nazad u svoj instiktivno-pokretni centar.

A.R. Orage
(C.S. Nott - Učenje Gurđijeva str.188)

Hvala osobi koja je skenirala ove dvije knijge



srijeda, 19. kolovoza 2015.

rađanje djece sa višim spiritualnim potencijalom

Posledica toga je da smanjujemo šanse da se rode deca sa višim potencijalom. Ovo je u današnje vreme prilično ozbiljna stvar, s obzirom da svet danas prolazi kroz krizu i zato ima ogromne potrebe za ljudima koji se spiritualno razvijaju.

O tome se čak može razmišljati i u pojmovima koje je koristio dr. Bider, profesor biologije na Kembridžu, u razgovoru sa svojim kolegama o padu duhovnog života na Zapadu. On je objasnio da je, jednostavno, već zagovaranje celibata za duhovnike značilo da smo preko 2000 godina sistematski odgajali ljude sa dohovnim potencijalom naše vrste.

To ne znači da se dete sa potencijalom za sticanje duše i sa vrlo uzvišenim sudbinom, vidljivo ili bez izuzetka rađa u crkvenom okruženju, ali jasno je da roditelji sa prepoznatljivim spiritualnim dostignućem naginju ka tome da proizvode veći broj dece sa potencijalom relativno čistih duša, to jest, sa manje nasleđenih nedostataka. Upravo ka takvim stvarima je u ranijim vremenima stremio rad astrologa.

Džon G. Bennett -Seksualnost i Duhovni Razvoj str.82

cilj ljudske evolucije

Ceo kosmos se kreće ka jedinstvu i integraciji, od stanja haosa ka jednom višem stanju organizacije, pri čemu se oslobađa nova tvorevina. To je oduhovljenje materije i ostvarivanje duha.

Čovek je vrsta koja evoluira. Njegova priroda nije da stagnira. Kao individua, on može da kroči u struje produhovljenja i ostvarenja i može da se preobrazi. Bez tog preobražaja on nije više od životinje i kao životinja i on će jednog dana prestati da postoji.

Čovekova transformacija nije privatna stvar, niti je transformacija vrste posledica tajnog izolovanog usavršavanja određenog broja individua. Čovečanstvo se kao celina kreće ka jedinstvu. Onoliko koliko bismo mogli da kažemo da postoji cilj ljudske evolucije, to je da bi ljudska vrsta trebalo da postane jedna organizovana individua sa totalnim iskustvom: koliko miliona godina će za to biti potrebno, to niko ne zna.

Džon G. Bennett -Seksualnost i Duhovni Razvoj str.75

ponedjeljak, 17. kolovoza 2015.

perzijsko-kurdsko bratstvo Ahl-i-Haqq (Ljudi Istine, Yarsan)

To je sigurno na neki način povezano sa znajem bratstva "Ahl-i-Haqq". Očigledno su toj grupi poznate metode sprovođenja transformacije energije. Oni znaju kako čovek odgovarajućim načinom života može da ispuni svoj viši zadatak. To, naravno, može da preuzme spoljni oblik molitve ili meditacije, međutim, u stvari se sastoji u tome da se sopstvenoj unutrašnjosti inicira određeno naizmenično dejstvo između različitih energija. Svako mešu vama ko je pročitao Gurđijevove spise, prepoznaće to kao centralnu misao njegovog dela. On je to nazvao "princip međusobnog održavanja svega postojećeg".
Džon G. Bennett - Gurđijev, Velika Zagonetka str.46

Telo Uskrsnuća u učenju istočnih hrišćana

To je jedno staro učenje. Predpostavljam da je već Haledejcima u doba uništenja Vavilona bilo poznato, a kasnije su ga verovatno čuvali Istočni hrišćani. Naravno da je taj zadatak pretpostavljao znaje o tome kojom vrstom rada i kojim načinom života je čovek mogao da ga ostvari. Deluje mi zanimljivo to što hrišćani stare tradicije Bliskog Istoka poseduju jasno i temeljno znaje o tim procesima, pravoslavni hrišćani takođe, međutim hrišćani Zapadnog sveta gotovo da ga ne poseduju. Istočne crkvene vode, po mom mišljenju pogotovo ruske, tačno su znale da se nešto poput toga zahteva od čoveka i, iz toga su razvili ideju da čovek, da bi mogao da učestvuje u uskrsnuću, mora da stekne "telo uskrsnuća".

Naravno, i sveti Pavle je poučavao tome u svojim poslanicima - međutim. predstava da se mora steći "telo uskrsnuća" je, po mom mišljenju, najizraženija i najjasnija kod Istočnih hrišćana. I, naravno da se to podudara sa Istočnim tumačenjem parabole o venčanici. Dva elementa vode do izbavljenja: jedna stvar je milostivo prihvatanje čoveka od strane njegovog Spasioca, koje ga dovodi u situaciju da učestvuje u svadbenom slavlju. Ali i sam čovek mora da ispuni jedan preduslov: mora na tom slavlju da se pojavi u venčanici, koju Istočni hrišćani tumače kao "telo uskrsnuća". "Telo uskrsnuća" se dovodi u vezu sa idejom transformacije grubotvarnih u finotvarne, duhovne energije koje nam, nakon njihovog odvajanja od destruktivnih sila našeg zemaljskog postojanja, omogućavaju da učestvujemo u uskrsnuću.

Džon G. Bennett - Gurđijev, Velika Zagonetka str.45

nedjelja, 16. kolovoza 2015.

tajne Islama ćete naći u Buhari

Gurđijev je o svemu tome govorio vrlo ubedljivo. Rekao je da Buhara mesto gde treba otići. "Ako tajne Islama stvarno želite da upoznate", rekao je, "u Buhari ćete ih pronaći". To je istovetno sa izjavom da se mogu pronaći u centru Nakšibendija. Iz Gurđijevih reči izgleda da jasno proističe da su Nakšibendije bili ti koji su poznavali Eneagram i koju su, sledstveno tome, posedovali vrlo temeljna i izuzetna znanja.


o posebnosti Nakšibendijskog tarikata Bennett piše na st.56-62

Put Malamata (Malamati, Malamatiyya, Melamije)

Međutim, moram ovde da navedem još jednu drugu Gurđijevu osobenost. Često je običavao da sebe samog namerno predstavlja u lošem svetlu. U tu svrhu navlačio je masku koja je trebalo da odbija druge ljude, umesto da ih privlači. Taj metod je u ranijim vremenima kod sufija bio vrlo omiljen. Naziva se "Put Malamata" ili "Put prekora". Šejhovi ili Pirovi koji su išli "Put prekora" smatrani su posebno naprednim u svom duhovnom razvoju. Spoljnom svetu su se predstavljali u izrazito nepovoljnom svetlu, delimično da bi izbegli slavu i divljenje, ali i delom radi sopstvene zaštite. "Put Malamata" je u našem vremenu pao u zaborav. Naravno da je taj metod praktikovan i u hrišćanstvu i u svim ostalim velikim religijama.

Sugestibilnost & gušenje lične inicijative

Tragao je za nekim putem koji bi oslobodio čoveka onog specijalnog kvara u ljudskoj prirodi koji je, po njegovom mišljenju, postojao sve sudbonosniji za dalju budućnost sveta. To se odnosi na sugestibilnost - čovekovu slabost u odnosu na spoljnu sugestiju; tendenciju da se sledi masa i dopuštanje uticaja svih vrsta propagande. Zahvaljujući razvoju komunikacione tehnike to je danas postalo ozbiljna pretnja. Sugestibilnost u vezi sa današnjim stepenom razvoja ima za posledicu da se lična inicijativa uglavnom uguši.

Džon G. Bennett - Gurđijev, Velika Zagonetka str.71

subota, 15. kolovoza 2015.

Džon G. Benet - seksualni kontakt nije trivijalna stvar

Svima nam je poznato moćno dejstvo koje muškarci i žene imaju jedni na druge. Seksualni kontakt između njih nije trivijalna stvar, već se radi o vrlo dubokom sjedinjavanju. 

 U prirodi kreativne energije, a samim tim i seksa, je da bude spontana i nepredvidiva. 

Naša seksualna energija i nagon naše polnosti su uistinu delovi naše „suštine“, nešto sa čime se rađamo.

Iz ličnog iskustva znamo da, onda kada je seks naročito dobar i deluje prijatno, postoji neobičan paradoks ne-učestvovanja. Kao da se dešava nama samima, a opet, kao da deluje daleko od nas — tako se izržava delovanje kreativne energije.

 Kada su muškarac i žena imali polni odnos, između njihovih suština postoji veza čak i onda kada između ličnosti ne postoji, neki trag biva ostavljen u suštini bića – do toga dolazi u trenutku orgazma kada se dodirnu strukture bića.

Naša seksualnost je deo naše prirode — seks između muškarca i žene igra suštinsku ulogu u transforamciji.

 Tada seks dobija karakter učešća, pri čemu muškarac pomaže ženi da bude više žena, a žena pomaže muškarcu da bude više muškarac. Samo u tom slučaju može se govoriti ozbiljno o braku – kada postoji sklad između muškarca i žene. To se ne dešava preko ličnosti. Tako se dolazi do oslobađanja od egoizma a to ima ogromno dejstvo na ljudsku dušu.
 

Džon G. Bennett o ropstvu identifikacije

 Identifikacija igra vaznu ulogu u Gurdjejevljevoj psihologiji. Javlja se vise puta u knjigama Uspenskog, u „Potrazi za cudesnim“ i u „Mogucoj evoluciji coveka“. To je jedna od prvih ideja, sa kojom sam se upoznao, kada sam dosao u kontakt sa ovim ucenjem.

Identifikacija je lazna sloboda, iluzija slobode, kada se osecamo slobodnim jer cinimo ono sto zelimo da cinimo. Umesto da pronadjemo sebe, gubimo sebe u onome sto radimo; ono sto radimo, moze biti slobodno, ali mi smo porobljeni. Ljudi se mogu izgubiti u onome sto cine cak i ako to nije ono sto oni zele; cak i ako je to nesto u vezi sa cime nemaju izbora.

Kada smo identifikovani, tacno je reci, da uopste vise nismo mi, jer smo preneli nas osecaj za realnost na nesto izvan sebe. Mi cak cinimo da stanje identifikacije izgleda kao nesto vredno, hvaleci coveka koji se slama od posla ili trosi ogromne sume novca na poslednju, senzacionalnu – dakle, pogodnu za identifikaciju – knjigu ili film. 

Mi postajemo robovi svega sto radimo, bivamo porobljeni od ljudi koje srecemo i situacija u koje ulazimo, a ipak, tu je ta uzasna apsurdnost, da u svemu tome mi verujemo da smo slobodni.

Nasi licni odnosi se uvek kvare, jer se identifikujemo sa ljudima i onim sto bi mogli da misle ili osecaju za nas. Dovoljno je da neko napravi najbeznacajniji mali gest i nas unutrasnji svet se puni svim vrstama emocionalnih reakcija. Bilo sta na ovom svetu se moze preuvelicati do apsurdnih razmera. Rec kritike i mi verujemo da smo omrazeni prognanik. Pohvala i verujemo da smo cenjeni kao mudra osoba ili kao izuzetno vazni. U svim tim primerima, niko drugi nije ucinio da se identifikujemo. Ako nas nesto izbaci iz stanja identifikacije, to shvatanje je praceno jednim veoma neprijatnim osecajem koliko smo izgubljeni bili; tesko mozemo podneti da se suocimo sa tom istinom.

petak, 14. kolovoza 2015.

Gurđijevljeve okultne moći (occult powers)

Gurđijev je sasvim sigurno posedovao moći koje se obično nazivaju "paranormalne" ili "okultne". One su se verovatno razvile iz jednog neobičnog, urođenog potencijala. Te moći su dobile dalji podsticaj kroz njegov kontakt sa tradicionalnim učenjima, koja u tom delu sveta često poseduju vrlo obimna praktična znanja o tome kako se mogu razviti latentne psihičke moći. Okultne moći su ogromno iskušenje i Gurđijev je, doduše, znao da ih primenjuje, ali i da one za njega predstavljaju opasnost.

Džon G. Bennett - Gurđijev. Velika Zagonetka str.23

četvrtak, 13. kolovoza 2015.

je li covjek nastao od zivotinja(majmuna)?

Neko je pitao da li istina da je čovjek evoluirao iz životinja.

Gurđijev je odgovrio da nije; čovjek je drugačijeg reda u poretku Prirode, drugačija formula.

C.S. Nott - Putovanje kroz ovaj Svet str. 113

osjećanje bratske ljubavi će se roditi

Govoreći o zainteresovanosti i radu na sebi u skladu sa Učenjem objasnio je da, ako ljudi imaju zajednički cilj, stvarni cilj - ne uobičajni životni cilj - osećanje bratske ljubavi će se roditi u njima. Ako žive i rade zajedno, uvek će je osećati, bilo da vole ili mrze jedni druge. Ni ljubav prema porodici se ne može porediti sa ovim osećanjem.

C.S. Nott - Putovanje kroz ovaj Svet str. 113

srijeda, 12. kolovoza 2015.

Razvoj čovjeka može se porediti sa razvojem leptira

Razvoj čovjeka može se porediti sa razvojem leptira. Jaje umire i postaje gusenica; kada gusenica umre nastaje lutka; od lutke postaje leptir. 

Ako čovjek umre za starog sebe, on postaje nešto sasvim drugačije.

C.S. Nott - Putovanje kroz ovaj Svet str. 118

unutrašnja i spoljašnja sloboda

Bog je nametnuo određene prepreke na čovjekovom putu razvoja i u isto vrijeme mu je pokazao put kroz njih. Zapravo, dao nam je svog jedinog začetog Sina, Metod, pomoću koga se možemo osloboditi od svjeta neznanja, laži, krvoprolića, tiranije. Prvo unutrašnja, a zatim spoljašnja sloboda. Postoji mnogo neprijatelja, ali "čovjekovi najgori neprijatelji su oni u njegovoj kući." (Mihej)

C.S. Nott - Putovanje kroz ovaj Svet str. 119

ponedjeljak, 10. kolovoza 2015.

preokrenit nesreću u našu korist

Često nam je govorio da, kada nam se desi nešto što nije po našem ukusu ili nas čak zadesi neka nesreća, trebalo bi da nastojimo da to preokrenemo u našu sopstvenu korist, a ne samo da podnosimo pasivno i bivamo nošeni osjećajima.

C.S. Nott - Nastavak Razgovora str.114

moje učenje pripada meni

Tibet je jedan primjer gdje je prije deset godina sva vlast ležala u rukama monasa. Ali oni nisu mogli primjeniti moje ideje u praksu zato što je njima moje učenje bilo nepoznato.

Moje učenje pripada meni. Ono kombinuje sve dokaze drevnih istina koje sam prikupio tokom svojih putovanja sa znanjem koje sam stekao kroz moj lični rad.
Hartmann - Our Life with Mr. Gurdjieff p.182

nedjelja, 9. kolovoza 2015.

covjek je kao ameba (kako BOG vidi covjeka)

Govorio je dugo o mikroskopno malim organizmima u kapi vode i uporedio je čovjeka na zemlji sa tako malim stvarima.

Običan čovjek ne postoji niti može postojati za Boga niti za Anđele.

Jednoj osobi je rekao: "ti si toliko malen da te i najmanji đavol ne može vidjeti."

Veličanstvenu sliku koju je predstavio o razlici između običnim bićima i Velikim Bićima ulila je strah u moje srce. Bio sam ispunjen grižnjom savjesti zbog bijednih napora koje činim.

Bennett - Idiots in Paris 1949 str.56

75% naših misli potiču iz seksualnog centra

Seksualni centar ima veliku ulogu u našem životu. Sedamdeset pet procenata naših misli potiču iz ovog centra, a one boje sve ostale. 

Samo ljudi iz centralne Azije nisu nenormalni u ovom pogledu. Tamo, seksualno obrazovanje je deo ritualnih obreda i rezultati su izvrsni. Nema seksualnog zla u tom delu sveta.

Gurđijev
Nju Jork, 1. Mart 1924

razvijanje Kesdjan tjela

Treba se znati da ovo sveto sjeme, sperma, ima još jednu drugu funkciju, to je konstrukcija jednog drugog tjela(Kesdjan tjelo) u nama.

Gurdjieff Meeting Paris 8. April 1943

subota, 8. kolovoza 2015.

Tri Tajna Prebivalištva - Sjedinjenje Duša (muškarca i žene)

U sufizmu koji ima svoje izvorište u učenjima Kvadžagana (Khwajagan), Majstora mudrosti, više nego u bilo kojoj drugoj grani sufizma tri stepena jedinstva zamišljena su kao tri prebivalištva, beit(bejt) ili staništa u čovjeku. O njima se može reći da se nalaze u čovjekovom srcu, u dubini svjeta osjećanja koji se skriven od dodira običnih emocija.

Prvo prebivalište naziva se beit-ul-muharem. Muharem znači "privatno", "unutrašnje" ili "skriveno" i potiče iz istog korjena kao i harem, koji je skriveno mjesto u kuči u koje nijedan tuđinac ne smije da kroči. Kao što sam već rekao, naša priroda je nepotpuna. Da bi postala potpuna, neophodno je jedinstvo sa drugim polom. Istinsko jedinstvo, koje je više od jednog događaja u fizičkom svjetu - vjenčanje ili brak - je čin volje, odluka koja se sastoji od uzajamnog prepuštanja, odnosno prihvatanja muškarca i žene. Beit-ul-muharem je mjesto u kome se muškarac i žena susreću u tom sjedinjavanju koje je istinski cilj seksualnog života.

Drugi stupanj u toj unutrašnjoj evoluciji seksualnog života je dostignut kada muškarac i žena jednim daljim činom prepuštanja mogu da pređu iz beit-ul-muharema u beit-ul-mukades. U to mjesto sada mogu da uđu i drugi. To više nije privatno prebivalište. Riječ mukades znači "sveto", a kada mmuškarac i žena uđu u to, oni su postali u svemo drugačiji u odnosu na one koje smo ranije poznavali. Na primjer, u budizmu se neko ko je ušao u to prebivalište naziva bodisatva. Ali, postoji jedinstvo i iznad toga. U sufijskim pojmovima koje koristimo, ono se naziva beit-ul-ma´mour ili prebivalište Gospodara. U tom sjedinjenju BOG ulazi u dušu. To je isto što je reći da je natprirodna stvarnost iznad ograničenja Sunčevog sistema neposredno prisutna u braku. 

Dok je prvo prebivalište, beit-ul-muharem, unija na nivou svjesne energije, a drugo, beit-ul-mukades, unija na nivou kreativne energije, treće sjedinjenje je sjedinjenje na nivou ljubavi.

U beit-ul-ma´mouru muškarac i žena su izgubili iluzije o njihovom odvojenom postojanju; čak su potpuno izgubili iluziju da uopšte postoje.

J.G. Bennett - Seksualnost i duhovni razvoj

Gurđijev naglašavao seksualnu čistoću

Druga stvar koju Gurđijev naglašava je potreba za odgajanjem velike važnosti seksualne čistoće u djeci. U djeci se treba utisnuti da seksualna nečistoća prije dostizanja adultnog doba može oštetiti njihove više mogućnosti razvoja.

 Čuo sam i kako Gurđijev priča o ovome: Da ako mi kao roditelji i učitelji ne uspijemo objasniti djeci, da svaka vrsta seksualne nečistoće, naročito masturbacija, je nešto šta uništava mogućnosti i da je to vrlo teško popraviti kasnije.

J.G. Bennett - The Spiritual Hunger of the Modern Child str.70

srijeda, 5. kolovoza 2015.

sve što ljudi rade povezano je sa 'seksom'

Istovremeno, seks igra ogromnu ulogu u održavanju mehaničnosti života. Sve što ljudi rade povezano je sa 'seksom': politika, religija, umetnost, pozorište, muzika, sve to je 'seks'. 

Zar mislite da ljudi idu u pozorište ili u crkvu da se mole ili da vide neki novi komad? Sve je to samo zarad pojavljivanja. Osnovna stvar u pozorištu kao i u crkvi je, da će tamo biti mno­ go žena i mnogo muškaraca. To je centar gravitacije svih sakup­ljanja. 

Šta vi mislite da ljude dovodi u kafane, restorane, na razna slavlja? Samo jedna stvar. SEKS: to je osnovna motivaciona si­la svih mehaničnosti. Sva spavanja, sve hipnoze zavise od nje.

Uspenski - u Potrazi za Čudesnim (12. poglavlje)

kada čovjek postaje lično odgovoran (nezavisno biće)

Od tad pa na dalje, odnosno od trenutka kada je proces razvoja završen, čovek postaje lično odgovoran za sve svoje voljne ili nevoljne manifestacije.  

U skladu sa prirodnim zakonima, koje su ljudi čistoga uma tokom mnogih stoleća posmatranja razjasnili i proverili, ovaj razvojni proces se kod muškaraca završava između 20 i 23, a kod žena između 15 i 19 godine, što zavisi od podneblja u kome se rađaju i formiraju.

Kako su mudri ljudi prošlih epoha utvrdili, ovo su godine koje je priroda zakonomerno odredila za sticanje nezavisnog bića sa ličnom odgovornošću za sve svoje postupke, ali one se, na nesreću, u današnje vreme gotovo uopšte ne priznaju.  
Gurđijev - Susreti za izuzetnim ljudima (moj prvi ucitelj)

nedjelja, 2. kolovoza 2015.

čudan efekat Gurđijevog učenja

Jedan pisac, dobro poznat u Londonu, jedan sljedbenik Adlera, mi je jednom reko:

"Jedan od čudnih efekta Gurđijevog učenja na njegove učenike je taj, da muškarci - barem one koje sam ja poznavao - postaju više maskulini, a žene više ženstvene."

C.S. Nott - Teachings of Gurdjieff p.98

subota, 1. kolovoza 2015.

žena treba pronaći duhovno naprednog čovjeka da bi postala prava žena

 Gurdjieff je rekao da je ženska narav takva, da je "samo-razvoj" u smislu te riječi nešto što žena nemože postići.

Priroda žene je mnogo drugačija od muškarca. Žena potiče od zemlje i jedina nada za njen uspon do naredne faze razvoja - da bi dostigla raj, kako vi to kažete - je putem muškarca.

Za ženu nije potrebno na ovom svjetu činiti radove muškarca. Ako žena može naći pravog čovjeka onda ta žena može postati prava žena bez potrebnog rada. Ali kao što kažem, svjet je pobrkan. U današnjem svjetu pravi muškarci ne postoje, zbog toga i žene pokušavaju postati muško i činiti muške poslove, što je pogrešno za njenu narav.

muškarci žive kroz intelekt, žene kroz emocije

Pitanje: Da li žene mogu raditi podjednako dobro kao muškarci?
 
Gurdjieff: Različiti delovi su razvijeniji kod muškaraca i žena. Kod muškaraca to je intelektualni deo, koji ćemo zvati A; kod žena emocionalni, ili B. Rad na Institutu ponekad duže ide linijom A, u kom slučaju je veoma težak za B. U drugim periodima duže ide linijom B, u kom je slučaju teži za A. Ali ono što je suštinsko za stvarno razumevanje je jedinstvo A i B. Ovo proizvodi silu koju ćemo zvati C. Da, podjednake su šanse za muškarce i žene.

Pogledi iz stvarnog Svjeta (13.2.1924)