utorak, 30. kolovoza 2016.

alegorija Svetog Đorđa i zmaja (Sveti Georgije i aždaja)


Zmaj naravno predstavlja "Nafs Ammara". Kako možemo tog zmaja u nama samima nadvladati. Zmaj je nužan dio ove drame. Vječna budnost je potrebna. Ona je predstavljena kroz Svetog Georgija na svome konju, s njegovim kopljem, koje samo dodiruje vrat zmaja. Samo toliko je potrebno. Sve dok zmaj zna da je pod nadzorom, on je miran. Onda ga duša(Ruh) predstavljena kroz damu, može voditi pomoću svilenog konca. Takvo stanje moramo naučiti stvoriti u sebi. 

John G. Bennett - Intimations (Baraqah - Saint George & the Dragon)

ponedjeljak, 29. kolovoza 2016.

individualan razvoj je jedina solucija

Rekao je da nam je historija već pokazala da su takvi instrumenti kao što su politika, religija i svaki drugi organizovani pokret propali, koji su tretirali čovjeka "u masi" a ne kao individualna bića. Da će oni uvjek podbaciti i da je pojedinačan, individualan razvoj svakog pojedinca u svijetu jedina moguća solucija.

Fritz Peters - Boyhood with Gurdjieff (XXXVI)

petak, 26. kolovoza 2016.

Duša se mora postići kroz RAD

"Na Zapadu - u tvome svijetu - postoji vjerovanje da čovjek prima dušu od Boga. Nije to tako. Bog ništa ne daje, samo priroda daje. I priroda samo daje mogučnost za dušu, a ne daje gotovu dušu. Duša se mora postići kroz Rad.

Pravi čovjek nije ni dobar niti loš - pravi čojek je samo svjestan. On jedino želi postići dušu kroz ispravan razvoj.

Fritz Peters - Boyhood with Gurdjieff (IX)

nedjelja, 21. kolovoza 2016.

Gurđijev prenosio energiju na učenika!!!

Gledao sam u njega i kao da je silno električno plavo svijetlo emaniralo iz njega i ušlo u mene. Kad se to desilo mogao sam osjetiti kako me umor napušta, ali istog momenta njegovo se tjelo urušilo i njegovo lice postade sivo, kao da život iz njega izađe.

Bio sam ubijeđen tada kao što sam i sada, da je on znao prenositi energiju od sebe na druge.

Fritz Peters - Gurdjieff Remembered (XII)

Gurđijev: energija se može prenijeti na vodu i sačuvati u vodi

Sposobnost laboratija da identifikuju u vodi razmućene substance je limitirana na pronalazak gasova, i samo ako traže neke specifične.

Ali šta se tiče detekcije specijalne energije - koja se može transferirat i sačuvat u vodi - tada su hemičari bespomoćni.

Tcheslaw Tchekhovitch  - Gurdjieff a Master in Life p.218

četvrtak, 18. kolovoza 2016.

Kesdjan tjelo u Taoizmu (Daoism Taoism Gurdjieff)

U taoističkoj literaturi se navode ova imena za Kesdžan tjelo:

yang-spirit (yangshen)
perfected form (zhenxing)
 unified numen (yiling)
body-beyond-the-body (shenwai shen)
Dharma Body (fashen)

ponedjeljak, 15. kolovoza 2016.

Mitovi i Simboli djeluju na više centre

Već je rečeno da viši psiho centri rade u čovekovim višim stanjima svesti: 'višem emocionalnom' i 'višem mentalnom'.
 
Cilj mitova i simbola je bio da dosegnu čovekove više centre, da mu prenesu ideje koje su nepristupačne intelektu i da ih prenesu u takvim oblicima koji isključuju mogućnost lažnih interpretacija. 

'Mitovi' su određeni za više emocionalne centre; 'simboli' za više centre mišljenja.

U potrazi za Cudesnim

kako napisati knjigu za magarce

Moju knjigu napisati za svjesne ljude bilo bi jednostavno, ali napisati je za magarce - je vrlo teško. 

G. I. Gurdjieff 

Veliko Delanje / Čisto Znanje / Razumevanje Simbola

Istovremeno, pravilno razumevanje simbola nikada ne dovodi ni do kakvih rasprava. Ono produbljuje znanje i ne ostaje teoretsko, jer ojačava težnju ka pravim rezultatima, prema sjedinjenju znanja i bića, to jest, prema VELIKOM DELANJU.

Čisto znanje se ne može prenositi, a izraženo u simbolima prekriveno je njima kao velom, koji postaje providan za one koji žele i umeju da traže znanje.

U potrazi za Cudesnim

nedjelja, 14. kolovoza 2016.

čovjek može postati bolje biće od anđela

Odgovarajući na nečiju primedbu, Gurđijev je počeo da govori o „luckastim anđelima“, rekavši da će čovek, ako radi na sebi i pročisti se od neželjenih elemenata, biti bolji od anđela, biće sa vise razumevanja i iskustava.

  C.S. Nott - Učenje Gurđijeva - dnevnik jednog učenika str.143

utorak, 2. kolovoza 2016.

Gurdjieff Movements - čudni plesovi sa Istoka


Nazivali su ih gimnastičke vežbe, iako su bile potpuno različite od onoga što sam poznavao kao gimnastiku. Od prvih šest, tri su bile iz hrama Medicine u Sariju na Tibetu, a tri iz jedne ezoterične škole ,,Proroci“ u Kafiristanu.
  
Potom je izvedena serija derviških plesova u odgovarajućim kostimima. Serija se sastojala od plesa „Ho Jah“ iz Čiana (Ho Jah - „O, ti živi Bože"), zatim „Velike molitve“ iz reda monaha koji su sebe nazivali „Oni koji podnose slobodu“ i koje su ljudi nazivali „Onima koji su se odrekli“, „Kamiljeg koraka“ iz Avganistana, ritualnih pokreta monaha pod velom iz reda Lakum, ceremonije sahranjivanja umrlog derviša u Subari manastiru u Terzasu, takode od plesova Ratničkih derviša, kao i ritualnih pokreta Derviša koji se vrte. 

,,Pitija“ je bila odlomak ceremonije u svetilištima Hundarike u Kitralu; to je bio opis magnetskog sna sveštenice koja, veče uoči Nove godine, članovima svetilišta predviđa koje će događaje videti u godini koja dolazi.

Kruna večeri za mene došla je tokom serije pokreta nazvanih Velikih sedam ili Velika grupa. Poreklom su bili iz verskog reda Ajsora smeštenog blizu planine Ararat, hrišćanske sekte obojene sufizmom. Serija pokreta je bila zasnovana na veoma drevnom simbolu, eneagramu, matematički konstruisanom, kao što su bili konstruisani i pokreti reda Čistih Esena, osnovani stotinama godina pre Hrista.

Skoro svi narodi Azije imaju svoje plesove. Institut ih je sakupio preko dve stotine. Prvi koji ćemo prikazati, obično ga izvode devojke, dolazi iz oblasti Kumurhana u Turskoj, iako njegovo poreklo leži u staroj Grčkoj, a položaji igrača upadljivo podsećaju na polozaje na crtežima sa starih urni i vazni. U stvari, potiču otuda, a vesela melodija je možda svirana na panovoj fruli. Ovo je bilo praćeno žetalačkim plesom muškaraca i devojaka oko jedne žene, iz oaze Kerije.

Ples Tikina iz Transkaspije poticao je sa Festivala tepiha. Prema običaju, Tikini iz različitih oblasti su donosili tepihe tkane tokom godine u određeni grad i to su proslavljali.

  C.S. Nott - Učenje Gurđijeva - dnevnik jednog učenika