nedjelja, 24. kolovoza 2014.

Tri stanja Svesti

Pitanje: Koje je više stanje bića?
 
G: Postoji nekoliko stanja svesti:
 
1) spavanje, u kom naša mašina još funkcioniše, ali malom snagom.
 
2) budno stanje, u kom smo u ovom trenutku. Ova dva stanja su sve što običan čovek poznaje.
 
3) ono što se zove samosvest. To je trenutak kad je čovek svestan i sebe i svoje mašine. Imamo je u bljeskovima, ali samo u bljeskovima. Postoje trenuci kad ste svesni ne samo onog šta radite već takođe i sebe kako to radite. Vidite oboje, 'ja' i 'ovde' u 'Ja sam ovde', i ljutnju i 'Ja' koje je ljuto. Zovi ovo samosećanjem, ako želiš. Sad kad ste potpuno i uvek svesni 'Ja' i onog šta radi, i koje je to 'Ja' - postajete svesni sebe. Samosvest je treće stanje.

Gurdjieff  - Pogledi iz Stvarnog Sveta (London 1922)

Nema komentara:

Objavi komentar