utorak, 6. listopada 2015.

postoje 4 stanja svijesti

Postoje 4 stanja svesti koja su moguća za ČOVEKA (naglasio je reč čovek):
Ali, običan čovek, a to znači, čovek broj jedan, broj dva i broj tri, živi samo u dva najniža stanja svesti.

1. Dva uobičajena, to jest, najniža, su prva stanja svesti, SPAVANJE, drugim rečima pasivno stanje u kome čovek pro­vede trećinu ili veoma često polovinu svog života. 

2. Drugo, je stanje u kome čovek provede drugu polovinu svog života, u ko­me šeta ulicama, piše knjige, razgovara o uzvišenim stvarima, uzima učešća u politici, ubija, koje smatra aktivnim i zove ga 'čista svest' ili 'budno stanje svesti'. Izraz 'čista svest' ili 'bud­no stanje svesti' se čini kao da je dat neozbiljno, pogotovu kada shvatite šta bi ČISTA SVEST u stvarnosti trebalo da bude i kak­ vo je zapravo stanje u kome čovek živi i dela. 

3. Treće stanje svesti je SAMO-SEĆANJE ili samo-svest ili svest jednog bića. Obično se smatra da mi posedujemo to stanje svesti ili da ga možemo imati ako želimo. Naša nauka i filozofi­ja su previdele činjenicu da MI NE POSEDUJEMO to stanje svesti i da mi ne možemo da je stvorimo u sebi samo odlukom ili željom.

4. Četvrto stanje svesti naziva se OBJEKTIVNO STANJE SVESTI. U ovom stanju čovek može videti stvari ONAKVE KAKVE ONE JESU. Odbljesci ove svesti se takode dešavaju čoveku. Od svih pojmova, religiozni su oni u kojima se pokazu­ju mogućnosti stanja svesti ove vrste i naziva se 'prosvetljenje' i raznim drugim imenima, ali se ono ne može opisati rečima. Međutim jedini pravi put do objektivne svesti je kroz razvoj samo-svesti.

U Potrazi za Cudesnim (8. poglavlje)

Nema komentara:

Objavi komentar