On se obraća nama kao nesrećnim bićima koja su, zbog našeg nedostatka volje i objektivnog razuma, na račun našeg nenormalnog okruženja, postala skoro jednostavne i automatske, vegetirajuće životinje, iako bi trebalo da budemo prava bogolika stvorenja kadra da se postavimo u poziciju drugih i razumemo ih.
nedjelja, 31. siječnja 2016.
petak, 29. siječnja 2016.
strah me bilo da nestanem kao pas
Tokom rata misao koja me je stvarno zastrašila je bila ne ta da bih mogao umreti, već da bih, ukoliko bih bio ubijen, prestao da postojim - da nestanem kao pas.
Posle rata sam počeo puno da čitam o transmigraciji i ponavljanju, o "onostranom". Izučavao sam teozofiju i odlazio na sastanke spiritista - čak sam se držao i za ruke medijuma, ali ništa me nije zadovoljilo, ponajmanje ideje ortodoksnih religija i racionalnog ateizma.
Samo Gurđijev je u naše vreme, koliko ja mogu da vidim, imao nešto razložno da kaže o tome šta se događa posle smrti.
četvrtak, 28. siječnja 2016.
profesor Saurat - Belzebub komentari
Ponovo sam pročitao sa velikim interesovanjem ovu zaista zadivljujuću knjigu g. Gurđijeva. Verujem da je najvažnija stvar, objektivno, ta da su u ovoj knjizi brojna razmatranja koja ukazuju na nadzemaljski izvor.
Tačka gledišta o đavolima.
Potvrda da su, u sadašnjosti, četiri centra inicijacije na zemlji, i situacija ovih centara.
Zabrana da se prenesu istinske činjenice direktno običnim umovima.
Razlika između mentalnog znanja, koje je prepreka istinskom razumevanju, i znanja "bića" - jedinog stvarnog znanja. Ovo je, možda, najvažnija tačka.
Činjenica da je budizam (u svojoj iskrivljenoj formi) taj koji je stvorio okultizam, teozofiju, psihoanalizu, itd.
Činjenica da jedino otkrovenje može nečemu da nas nauči.
Patnja Boga.
Mi smo stoga u prisustvu onog koji, u određenoj meri, govori sa autoritetom.
Kao drugo, značajan broj ideja, iako zdravorazumskih, zasnovane su na intuiciji koja je znatno iznad normale.
Svaka kritika modernog života i ljudske istorije je u potpunosti opravdana, i to je možda jedna od najvažnijih stvari u knjizi, dok je absolutno neophodno razumeti da su sve naše ideje falsifikovane - pre nego što smo bili u stanju da ispravimo makar neke od njih.
Grci i Rimljani su bili odgovorni za sled fundamentalnih grešaka - a danas Nemci.
Bog sve oprašta.
Važnost zakonomernih netačnosti u prenošenju istinskog učenja u Umetnosti.
Kritika doktrine o reinkarnaciji.
Kao treće, neophodno je utvrditi da veliki deo knjige nije jasan, pa je ispravno posumnjati da je G.G. učinio to namerno. Ostavljajući njegov smisao za humor po strani, moguće je pratiti ideju da je zabranjeno učiti direktno i da je moguće govoriti laži ukoliko su te laži korisne čovečanstvu. Ovo pokazuje da je on verovatno uvrstio greške ili namerne netačnosti u svoju knjigu ne bi li prisilio sledbenike da ispitaju sopstvenu procenu i tako se razviju i dostignu viši nivo do kojeg - prema teorijama G.G.-a - ovi sledbenici ne bi stigli ukoliko bi ih on, G.G., istini podučavao direktno. U potonjem slučaju, oni bi dostigli kategoriju koju on zove "mentalno znanje" dok, međutim, G.G. želi od njih da dostignu "znaje bića", a prvo smeta drugome.
Ovo se odnosi na to da svaki čitalac mora da zauzme svoje stanovište.
Upopunosti sam spreman da kažem moje. Razvrstao sam mitove koje bi trebalo odbaciti, dovršiti ili objasniti:
(a) Lik Bezebuba, koji je očigledno transformisani G.G. lično - ostavlja na jednoj strani pitanje ko je G.G.
(b) Sve priče o centralnom suncu, o planetama, o Zemlji i Mesecu; i o vječitoj kazni za mali broj ljudi, što se suprostavlja ideji o univerzalnom oprostu.
(c) Ideja o Hristu kao samo jednom od glasnika; u tom slučaju je neophodno identifikovati Logos, na šta je savršeno ukazano u poglavlju o Čistilištu.
U zaključku, čini mi se da bi učenje G.G.-a moglo da igra veoma važnu ulogu u našem vremenu, ukoliko se objasni umovima koji su pre svega obdareni određenim prethodnim znanjem i razvijenim kritičkim sluhom.
Dalje mislim da je komliment G.G.-u verovati da je to baš ono što je on lično nameravao. Znate veoma dobro kao i ja, čak i bolje, da je on imao kritički um i krajnje razvijen osećaj za humor; i dalje, veoma bedno mišljenje o intelektualnom kapacitetu ljudi kojima je on generalno govorio.
srijeda, 27. siječnja 2016.
Gurđijev je Lohan
Gurđijev je Lohan. U Kini postoji pećina od stotinu Lohana, po svemu sudeći svih onih koji su se pojavili u Kini za preko četiri hiljade godina. Lohan je čovek koji je išao u škole i uz nezamislive napore i izučavanje se usavršio. Onda se on vraća u običan život, sedi u kafeima, pije, ima žene i živi život čoveka, ali intenzivnije. Prihvaćeno je da pravila običnog čoveka ne važe za njega. On podučava i ljude dolaze do njega da nauče objektivne istine. Na Istoku Lohan je shaćen. Zapad ne shvata. Učitelj na Zapadu mora da se pokazuje kao da ima ponašanje engleskog džentelmena.
Denis Saurat
Denis Saurat
petak, 15. siječnja 2016.
Ibn Arabi - moj prvi učitelj bio je Isus
"Imao sam u vizijama mnoge susrete sa njim i na njegovim rukama sam se vratio BOGu. On je se molio za mene, da osnažim u vjerskom životu (din), u ovom i u onom svijetu i nazivao me je "voljeni"(habib). Naredio mi je da praktikujem odricanje (zuhd) i neprianjanje (tajrid)."
"On je bio moj prvi učitelj, kroz kojeg sam se vratio BOGu. On je beskrajno ljubazan prema meni i ne ostalja me ni trenutak samog."
"On je bio moj prvi učitelj, kroz kojeg sam se vratio BOGu. On je beskrajno ljubazan prema meni i ne ostalja me ni trenutak samog."
ponedjeljak, 11. siječnja 2016.
trejler za Gurdjieff film "Susreti sa Izuzetnim Ljudima"
Šta tražite?
Želim saznati žašto sam ovdje na svijetu!
Nikola Tesla o seksualnoj energiji
Nikаdа se niste ženili! Nije
poznаtа nijednа vаšа ljubаv premа nekoj ženi. Fotogrаfije iz mlаdosti
prikаzuju vаs kаo izuzetno lijepog čovjekа.
Tesla: Ne. Nisam. Dvа su putа: mnogo ili nimаlo seksа. Sredinа služi zа obnаvljаnje ljuskog rodа. Previše seksа kod izvesnih ljudi pothrаnjuje i snаži vitаlnost i duh. Uzdržаvаnje od seksа to isto čini kod drugih ljudi. Jа sаm izаbrаo tаj drugi put.
Tesla: Ženа je nаjveći krаdljivаc te energije, а time i duhovnih moći. Jа sаm to oduvek znаo i čuvаo se. Od sebe sаm stvorio ono što sаm htio: misаonu i duhovnu mаšinu.
subota, 9. siječnja 2016.
Ljudi danas obožavaju samo materijalne stvari
"Moraš znati da vlada velika pokvarenost u svijetu.
Ljudi su se predali obožavanju materijalnih stvari i izgubili su volju i snagu obožavanja BOGa."
Šejh Abdullah Dagestani
1951, Damask
J.G. Bennett - Witness (poglavlje Sjeverna Perzija)
utorak, 5. siječnja 2016.
Imam al-Gazali (1058-1111) - Alhemičar sreće
"postavio sam sebi cilj da budem Tragač za Istinom"
"Spoznao sam sa sigurnošću da su iznad svih sufije ti koji idu Božjim putem.
Njihov život je najbolji život. Njihova metoda najsigurnija metoda. Njihov karakter najčistiji karakter."
Imam al-Gazali (1058-1111)
subota, 2. siječnja 2016.
izreke i citati Gurđijeva (ISOM)
Ko god ne radi ništa, ne prima ništa.
Do god si dobar prema čoveku i on je prema tebi. Kakav li će biti ako ga malo zagrebeš?
Svaki čovek ima sopstvene strahove koji su samo njemu neobični. Potrebno je, pre svega, pronaći te strahove a zatim ih uništiti.
Čovek se ne treba bojati napora. Mnogo je lakše umreti od nerada, lenjosti i straha od napora.
Ovaj sistem ima božanstveno svojstvo: čak i sam dodir sa njim izaziva u ljudima ili ono najbolje ili ono najgore u njima.
Ovaj sistem je za one koji su već tražili i sagoreli. Oni koji ga ne traže njima nije ni potreban. Oni koji još uvek nisu sagoreli takođe im nije potreban.
Ličnost se krije iza suštine, a suština se krije iza ličnosti i one prirodno zakriljuju jedna drugu.
Svi zakoni se mogu sagledati u jednom životu.
Sva zla dolaze otuda što se čovek ne seća.
Ceremonija je knjiga u kojoj je mnogo toga napisano. Svako ko razume, može je čitati. Jedan ritual sadrži više od stotinu knjiga.
Sve u prirodi ima svoj cilj i svoju svrhu, i nejednakost čoveka i njegova patnja.
Uništenje nejednakosti bi značilo uništavanje mogućnosti evolucije.
Možemo li reći da vidimo kako u životu preovladavaju najbolji, najjači i najhrabriji elementi? Ništa od toga. Naprotiv, vidimo preovladavanje vulgarnosti i gluposti svih vrsta.
Ne postoji niti može postojati bilo kakva spoljašnja inicijacija. U stvarnosti postoji samo samo-incijacija i samo-predstavljanje.
Unutrašnji rast, promena bića, u potpunosti zavise od rada koji čovek mora sam izvršiti.
Kada čovek odluči da se bori za slobodu on, pre svega, mora da da se bori sa svojim telom.
A rad se sastoji u voljnom potčinjavanju sebe privremenim mukama da bi se oslobodio od večne patnje.
Gresi postoje samo za one ljude koji su na putu ili mu pristupaju.
Nema i ne može biti bilo kakvog izbora ljudi koji dola ze u dodir sa 'putevima'. Niko ih ne bira, oni sami sebe biraju, delimično slučajno a delom zbog određene gladi koju osećaju. Ko god ne oseća snažno tu glad, ne može mu se pomoći slučajnošću. A svi koji osećaju jaku glad mogu se dovesti slučajem do početka puta, uprkos nepovoljnim okolnostima.
Uništenje nejednakosti bi značilo uništavanje mogućnosti evolucije.
Možemo li reći da vidimo kako u životu preovladavaju najbolji, najjači i najhrabriji elementi? Ništa od toga. Naprotiv, vidimo preovladavanje vulgarnosti i gluposti svih vrsta.
Ne postoji niti može postojati bilo kakva spoljašnja inicijacija. U stvarnosti postoji samo samo-incijacija i samo-predstavljanje.
Unutrašnji rast, promena bića, u potpunosti zavise od rada koji čovek mora sam izvršiti.
Kada čovek odluči da se bori za slobodu on, pre svega, mora da da se bori sa svojim telom.
A rad se sastoji u voljnom potčinjavanju sebe privremenim mukama da bi se oslobodio od večne patnje.
Gresi postoje samo za one ljude koji su na putu ili mu pristupaju.
Nema i ne može biti bilo kakvog izbora ljudi koji dola ze u dodir sa 'putevima'. Niko ih ne bira, oni sami sebe biraju, delimično slučajno a delom zbog određene gladi koju osećaju. Ko god ne oseća snažno tu glad, ne može mu se pomoći slučajnošću. A svi koji osećaju jaku glad mogu se dovesti slučajem do početka puta, uprkos nepovoljnim okolnostima.
Proučavajući svet i njegove zakone, čovek proučava sam sebe, a proučavajući sebe on proučava svet. Treba shvatiti da je religija činjenje; za čoveka se ne može reći da samo MISLI ili oseća religiju, on 'živi' svoju religiju koliko god je sposoban, inače to nebi bila religija, već fantazija ili filozofija. Većina ljudi koja sebe naziva Hrišćanima, nema na to nikakva prava, jer oni ne samo da ne izvršavaju zahteve te religije već i ne razmišljaju o tome da se ti zahtevi moraju izvršavati.
šta znači "biti ozbiljan"?
Imati ozbiljan stav prema stvarima uopšte ne znači biti ozbiljan, jer osnovno pitanje je PREMA KOJIM STVARIMA? Mnogo ljudi ima ozbiljan stav prema trivijalnim stvarima. Mogu li se oni nazvati ozbiljnim? Naravno ne.
Greška je u tome što se pojam 'ozbiljan' uzima uslovno. Jedna stvar je ozbiljna za jednog čoveka a druga za drugog. U stvarnosti ozbiljnost je jedan od pojmova koji se nikada i ni pod kakvim uslovima može uzimati uslovno.
Samo je jedna stvar ozbiljna uvek i za sve ljude. Čovek može biti svestan toga manje ili više ali ozbiljnost stvari neće biti time izmenjena.
Kada bi čovek bio u stanju da shvati sav užas života običnih ljudi, koji se okreću u krugu beznačajnih interesovanja i ciljeva, kada bi mogao da shvati šta gube, razumeo bi da postoji samo jedna stvar koja je ozbiljna za njega — da pobegne od opšteg zakona, da se oslobodi.
Šta može biti ozbiljno za čoveka koji je u zatvoru osuđen na smrt? Samo jedna stvar: kako da spasi sebe, kako da pobegne, ništa drugo nije ozbiljno.
Gurđijev
petak, 1. siječnja 2016.
svi naši pokreti su automatski; naše misli i osećanja su takođe automatski
Iluzija je reći da su naše kretnje namerne. Svi naši pokreti su automatski.
Naše misli i osećanja su takođe automatski.
Automatizam misli i osećanja je zasigurno povezan sa automatizmom pokreta. Jedan se ne može menjati bez drugog. Tako, ako čovek želi da menja automatske misli, tada će se umešati uobičajeni položaji i uobičajeni pokreti u taj novi tok misli tako što će im prikačinjati stare već naviknute asocijacije.
Gurđijev
u RADu se računaju samo izuzetni napori
Ako ste posmatrali sebe na pravilan način složićete se samnom. Ako čovek postavi sebi zadatak on ubrzo postaje popustljiv prema sebi. On pokušava da izvrši svoj zadatak na najlakši mogući način. To nije rad. U radu se računaju samo IZUZETNI NAPORI, a to znači, iznad običnih, iznad potrebnih; obični napori se ne računaju.
Gurđijev
Pretplati se na:
Postovi (Atom)