subota, 8. kolovoza 2015.

Tri Tajna Prebivalištva - Sjedinjenje Duša (muškarca i žene)

U sufizmu koji ima svoje izvorište u učenjima Kvadžagana (Khwajagan), Majstora mudrosti, više nego u bilo kojoj drugoj grani sufizma tri stepena jedinstva zamišljena su kao tri prebivalištva, beit(bejt) ili staništa u čovjeku. O njima se može reći da se nalaze u čovjekovom srcu, u dubini svjeta osjećanja koji se skriven od dodira običnih emocija.

Prvo prebivalište naziva se beit-ul-muharem. Muharem znači "privatno", "unutrašnje" ili "skriveno" i potiče iz istog korjena kao i harem, koji je skriveno mjesto u kuči u koje nijedan tuđinac ne smije da kroči. Kao što sam već rekao, naša priroda je nepotpuna. Da bi postala potpuna, neophodno je jedinstvo sa drugim polom. Istinsko jedinstvo, koje je više od jednog događaja u fizičkom svjetu - vjenčanje ili brak - je čin volje, odluka koja se sastoji od uzajamnog prepuštanja, odnosno prihvatanja muškarca i žene. Beit-ul-muharem je mjesto u kome se muškarac i žena susreću u tom sjedinjavanju koje je istinski cilj seksualnog života.

Drugi stupanj u toj unutrašnjoj evoluciji seksualnog života je dostignut kada muškarac i žena jednim daljim činom prepuštanja mogu da pređu iz beit-ul-muharema u beit-ul-mukades. U to mjesto sada mogu da uđu i drugi. To više nije privatno prebivalište. Riječ mukades znači "sveto", a kada mmuškarac i žena uđu u to, oni su postali u svemo drugačiji u odnosu na one koje smo ranije poznavali. Na primjer, u budizmu se neko ko je ušao u to prebivalište naziva bodisatva. Ali, postoji jedinstvo i iznad toga. U sufijskim pojmovima koje koristimo, ono se naziva beit-ul-ma´mour ili prebivalište Gospodara. U tom sjedinjenju BOG ulazi u dušu. To je isto što je reći da je natprirodna stvarnost iznad ograničenja Sunčevog sistema neposredno prisutna u braku. 

Dok je prvo prebivalište, beit-ul-muharem, unija na nivou svjesne energije, a drugo, beit-ul-mukades, unija na nivou kreativne energije, treće sjedinjenje je sjedinjenje na nivou ljubavi.

U beit-ul-ma´mouru muškarac i žena su izgubili iluzije o njihovom odvojenom postojanju; čak su potpuno izgubili iluziju da uopšte postoje.

J.G. Bennett - Seksualnost i duhovni razvoj

Nema komentara:

Objavi komentar