srijeda, 27. srpnja 2016.

mi u sebi imamo gospodara ali je uspavan

„Koje mesto ima slobodna volja u vašem sistemu?“

„Običan čovek“, odgovori Gurđijev „nema volju, on ne radi ništa sam. Ono sto se smatra voljom je samo jak prohtev. Jak čovek ima jake prohteve; slab covek slabe prohteve. Čoveka vuku tamo-vamo njegovi prohtevi, njegova htenja. On nema pravu želju već mnoga htenja.

Covek može imati mnoge prohteve, ali ako jedan dominira, on posvećuje celokupan život da bi postigao to htenje, on žrtvuje sve, i ljudi kažu da on ima jaku volju. Samo čovek koji ima ‘Ja’ ima volju. Kada covek ima ‘Ja’, onda ima volju koja je slobodna, ne htenje ili prohtev koji su podložni svemu oko njega, i koje mogu izmeniti hrana, ljudi, klima, seks. Stvarna volja dolazi sa svesnom željom i to tako što se stvari obavljaju dobrovoljno. Ali, moraš da radiš godinama, možda vekovima. 

Mi u sebi imamo gospodara, ali ovaj gospodar je uspavan. On se mora probuditi i kontrolisati sve ove male gospodare u nama. Vrlo često je ono sto se zove volja podešavanje između nevoljnog i voljnog. Na primer, um hoće nešto, dok osećanja neće. Ako je um u ovom slučaju jači nego osećanja, čovek posluša svoj um. Ako su ova dva manje-više jednaka, rezultat je sukob, odugovlačenje, oklevanje. Ovo je ono što se zove volja u običnom čoveku. Njime vladaju sada um, sada osećanja, sada
telo, ali najčešće polni centar.

C.S. Nott - Učenje Gurđijeva - dnevnik jednog učenika str.51

Nema komentara:

Objavi komentar