utorak, 5. srpnja 2016.

vizija Beelzebuba 1924 godine

Knjiga je prošla kroz tri faze. Znaš originalni naslov pogovora: Ekstaza otkrovenja. Posle dugog perioda rada na sebi, Gurdijevljevo ,Ja“ postalo je potpuno razvijeno; kako je sam rekao: „Kada kažem ,Ja“, to je kao da čujem nešto što galami unutra." U takvom stanju on je imao viziju knjige od početka do kraja. Dva, tri sata je diktirao neku vrstu sinopsisa i poslao mi ga. Rekao sam da je to bilo potpuno nerazumljivo i da ne može nikome da se pokaže.

To je bilo napisano, zapravo, u takvoj tajnoj stenografiji da je on, gospodin Gurđijev, otkrio da je teško formulisati za Gurđijeva ono sto je ,,Ja“ razumelo u ekstazi. Ponovo ga je napisao i ovog puta, u trećoj verziji, dao mu je takvu formu koju svako, čak i magarac - kako on kaže, može da razume - ne bukvalno, a ne ni kao da je tema za dokazivanje ili osporavanje. 

S jedne strane, lekst bi se mogao uporediti sa Blejkovim proročkim književnim delima, iako su ona mnogo lakša za shvatanje i naizgled su prihvatljivija, a i ključevi za njihovo razumevanje se nalaze u knjizi.

A.R. Orage

Nema komentara:

Objavi komentar